تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش

5/5 - (31 امتیاز)

صفاهان سرویس، بزرگترین مرکز تعمیر لوازم خانگی در اصفهان، می تواند لوازمی همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و ساید بای ساید را در کمترین زمان ممکن بررسی و عیب یابی کند. در صورت نیاز به تکنسین و دریافت مشاوره و راهنمایی با شماره 09130108396 تماس بگیرید.

در این مقاله می خواهیم درباره قطعه برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، کاربرد آن و نحوه تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش صحبت کنیم. با پیشرفت علم، فناوری های به کار رفته در لوازم خانگی علی الخصوص ماشین لباسشویی باعث هوشمندتر شدن این دستگاه شده است. یعنی لباسشویی این قابلیت را دارد که انواع برنامه های شست و شو، تنظیم دستی برنامه ها، وضعیت لباسشویی و مشکلات و ایرادات را تحلیل و بر روی نمایشگر لمسی به شما نمایش دهد.

ایرادات در ماشین لباسشویی به صورت کد خطا بر روی نمایشگر ظاهر می شود. هر کدام از این کدهای خطا معانی و مفاهیم خاصی دارند. تمامی این معانی و مفاهیم بر روی برد الکترونیکی دستگاه تعریف شده است. این قطعه برد لباسشویی می باشد که دستگاه را هوشمند تر و کاربردی تر کرده است.

هنگام بروز کدهای خطا، حتما از یک تکنسین جهت تعمیر و رفع آن کمک بگیرید. زیرا در ماشین لباسشویی های امروزی تشخیص و تعمیر خرابی ها کاری بس تخصصی است و نیاز به دانش فنی بالایی دارد. صفاهان سرویس می تواند به شما عزیزان در تعمیر ماشین لباسشویی های بوش بهترین خدمات را ارائه دهد.

معرفی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش و وظیفه آن

اصلی ترین قطعه یا به اصطلاح مغز متفکر ماشین های لباسشویی قطعه ای به نام برد الکترونیکی است. بر روی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی اجزا کوچکتری از جمله خازن ها، آی سی، مقاومت ها و فیوز به کار رفته است. این قطعه کلیه اجزای ماشین لباسشویی را کنترل می کند و تمامی برنامه های شستشو و همچنین کدهای خطا بر روی این قطعه الکترونیکی تعریف شده است.

به یاد داشته باشید که برای تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش از یک متخصص ماهر در این زمینه کمک بگیرید. زیرا در صورت تعمیر غیر اصولی این قطعه باعث می شود تمامی اجزای لباسشویی بوش درگیر و دچار اختلال شوند. مجموعه صفاهان سرویس با داشتن تکنسین های ماهر و مجرب می تواند در تعویض و تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش بهترین خدمات را ارائه دهد.

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی بوش

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی بوش

از آنجایی که قطعه برد الکترونیکی به عنوان مغز ماشین لباسشویی محسوب می شود، در صورت خرابی آن اکثر اجزای دستگاه دچار ایراد و مشکل می شود. اما تعدادی از علائم مشهود خرابی برد الکترونیکی به شرح زیر می باشد:

  • عدم اجرا یا اجرای اشتباه برنامه های شست و شو
  • عدم کارکرد پنل کنترلی نصب شده بر روی لباسشویی
  • خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش در هنگام کارکرد یا خشک کن
  • داشتن برق بر روی بدنه ماشین لباسشویی بوش

هنگام مشاهده هر یک از این علائم به احتمال زیاد برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش دچار ایراد شده است. در این هنگام برای تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش حتما از تشخیص یک متخصص کمک بگیرید که آیا برد الکترونیکی باید تعویض شود یا قابل تعمیر است.

علت خرابی برد ماشین لباسشویی بوش

علت های متفاوتی وجود دارد که باعث می شود برد یا تمامی قطعات الکترونیکی ماشین لباسشویی مختل و یا دچار ایراد شود از جمله:

  • نوسان‌ بیش از حد برق شهری باعث می گردد خازن های روی برد اتصال کوتاه شوند.
  • قرارگیری ماشین لباسشویی در محل هایی که رطوبت بالایی دارد. این مورد هم به مانند نوسان برق باعث ایجاد اتصال کوتاه شدن اجزای روی برد می شود.
  • قرارگیری ماشین لباسشویی در کنار وسایل گرمایشی که باعث می شود قطعات الکترونیکی دستگاه حالت طبیعی خود را از دست بدهند و مختل شوند.
  • هر قطعه الکترونیکی یک عمری دارد. کارکرد درازمدت برد الکترونیکی باعث خرابی و یا سوختن می شود.

می توان برد ماشین لباسشویی بوش را تعمیر کرد؟

برد لباسشویی می تواند مشکلات متعددی داشته باشد. مهم است که مشکل ایجاد شده در آن مربوط به چیست. زمانی که یک تعمیرکار خبره برد لباسشویی بوش شما را عیب یابی کند، می تواند در صورت امکان آن را تعمیر کند. گاهی تنها خازن های روی برد لباسشویی بوش یا فیوز مشکل پیدا کرده است که قابل تعمیر هستند. اما اگر برد سوخته باشد نمی توان تعمیراتی را انجام داد.

مهم است که شما به تکنسینی مراجعه کنید که تخصص بالایی در تعمیر برد لباسشویی بوش داشته باشد. تعمیرکاران ما در مجموعه صفاهان سرویس با تخصص بالا همیشه تعمیر را در اولویت قرار می دهند. در صورتی که امکان تعمیر نباشد، اقدام به تعویض برد با یک برد اصل و اورجینال می کنند.

مراحل تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش

هزینه تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی حتما باید توسط یک متخصص تعمیر و یا تعویض شود. مراحل تعمیر این قطعه به شرح زیر می باشد:

در ابتدای کار ماشین لباسشویی را خاموش کرده و نکات ایمنی را رعایت کنید. نمایشگر کنترلی روی دستگاه را با دقت زیاد خارج نمایید. تک تک اجزای روی برد الکترونیکی بعد از بررسی و چک دوباره نصب شود. تمامی قطعات و اتصالات ای که برای رسیدن و باز کردن برد الکترونیکی از مکان خود خارج نموده اید در محل مورد نظر خود قرار دهید.

ماشین لباسشویی بوش را روشن کنید و بعد از اطمینان از ایمنی دستگاه یک برنامه شستشو را اجرا نمایید. شما عزیزان می توانید جهت تعویض و همچنین تعمیر برد الکترونیکی دستگاه از متخصصین صفاهان سرویس کمک بگیرید.

هزینه تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش

در درجه اول برای اینکه بتوانید میزان هزینه تعمیر برد ماشین لباسشویی را محاسبه کنید باید تشخیص دهید که آیا برد قابل تعمیر است یا حتما باید تعویض شود. در مرحله دوم میزان هزینه قطعات فیک و تقلبی از قطعات اورجینال و اصل بسیار پایین تر اما بی کیفیت تر می باشد. درجه سوم میزان هزینه تعمیر که توسط متخصص از شما گرفته می شود.

به این موارد هزینه ایاب و ذهاب و عیب یابی نیز اضافه می گردد. شما می توانید به سادگی با تماس با مجموعه صفاهان سرویس به عنوان مرکز تعمیر ماشین لباسشویی بوش در اصفهان به شماره 09130108396 استعلام قیمت کنید.

کلام آخر…

به یاد داشته باشید که هنگام بروز علائمی که احساس می کنید برد ماشین لباسشویی دچار مشکل و ایراد شده است، در اسرع وقت موضوع را با یک تکنسین درمیان بگذارید. زیرا در صورت مشکل در قطعه برد باعث می شود که تمامی ماشین لباسشویی دچار مشکل شود، از این رو باید سریعا برای تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش اقدام کنید.

شما می توانید تمامی درخواست های خود را در سایت ثبت نمایید، تا در اسرع وقت تیم تکنسین های صفاهان سرویس به محل اعزام شوند. جهت ارتباط تلفنی می توانید با شماره 09130108396 نیز تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر و تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی بوش (اکوااستاپ)

فرم ثبت درخواست تعمیرات

1مشخصات
2دستگاه
3جزییات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 14 = 20