تعمیر آبسردکن یخچال فریزر

5/5 - (30 امتیاز)

صفاهان سرویس، بزرگترین مرکز تعمیر لوازم خانگی در اصفهان، می تواند لوازمی همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و ساید بای ساید را در کمترین زمان ممکن بررسی و عیب یابی کند. در صورت نیاز به تکنسین و دریافت مشاوره و راهنمایی با شماره 09130108396 تماس بگیرید.

در ادامه با شما درباره نحوه عملکرد و چگونگی تعمیر آبسردکن یخچال فریزر صحبت می کنیم. امروزه قابلیت های زیادی به لوازم خانگی اضافه شده است که باعث راحتی بیشتر در استفاده از آن وسیله شده است. اگر به یخچال های قدیمی نگاه کنید می بینید که خبری از آبسردکن نمی باشد و در موارد بسیار کمی آبسردکن را مشاهده می کنید.

وجود آبسردکن داخل یخچال فریز بسیار به افراد کمک می کند. وجود آبسردکن باعث شده علاوه بر دسترسی راحت به آب دیگر نیازی به اشغال فضای زیاد بخاطر نگهداری آب درون بطری ها و پارچ ها نباشید. این مورد برای بسیاری از افراد مهم می باشد که دستگاهشان مجهز به آبسردکن باشد.

یکی از مشکلاتی که در یخچال فریزرهایی که دارای آبسردکن هستند به وجود می آید خرابی اجزای آبسردکن می باشد. چنانچه در تعمیر به کمک نیاز داشتید می توانید با صفاهان سرویس، مرکز تعمیر یخچال فریزر در اصفهان، برای تعمیر آبسردکن یخچال فریزر تماس بگیرید.

آبسردکن یخچال فریزر چگونه عمل می کند؟

به طور کلی درون یخچال فریزرها دو مدل آبسردکن وجود دارد.

  • مدل اول آبسردکن یخچال فریزر به گونه ای است که یک مخزن درون یخچال وجود دارد که این مخزن توسط خود فرد یا با متصل شدن به شیر آب پر می شود.
  • مدل دوم آبسردکن بدون مخزن است و به وسیله یک شلنگ آبسردکن به شیر آب منزل متصل شده است.

یخچال فریزر به کمک شلنگ به شیر آب منزل متصل شده که در بین راه نیز فیلترهایی برای تصفیه آب قرار گرفته است. در اکثر موارد یک فیلتر برای تصفیه وجود دارد. در بعضی از مدل ها فیلتر دومی برای شفاف سازی آب و حذف بیشتر املاح مضر درون آب گذاشته می شود. آب پس از فعال شدن شیر برقی و عبور از فیلترها به میکروسوئیچ می رسد.

زمانی شیر برقی فعال می شود که شما پدال آبسردکن را فشار می دهید. با فشار دادن پدال سوئیچ قرار گرفته پشت پدال شیر برقی را فعال می کند. هنگامی که آب به سمت خروجی حرکت می کند، اهرمی وجود دارد که هم زمان با فشار دادن پدال باز می شود. آب از آن عبور کرده و به درون لیوان ریخته می شود.

در نهایت هنگامی که پدال را رها می کنید شیر برقی غیر فعال می شود و اهرم نیز بسته خواهد شد و از خروج آب جلوگیری می شود. حال ممکن است برای هر یک از این قطعات و اجزای آبسردکن مشکلی به وجود بیاید که دیگر آب به سمت خروجی هدایت نشود. با دانستن چگونگی عملکرد آبسردکن شما بهتر می توانید برای تعمیر آبسردکن یخچال فریزر اقدام کنید.

چگونه آب سرد می شود؟

نحوه کار آبسردکن یخچال فریزر

برای سرد شدن آب، قطعه و مکان جدایی وجود ندارد تا با استفاده از آنها بتوانید آب را به مقدار دلخواه سرد کنید. آب فقط تنها با هوای سردی که درون کابین وجود دارد سرد می شود. با تغییر درجه و تغییر مقدار دمای درون کابین نیز می‌توانید آب را بیشتر و یا کمتر سرد کنید.

برای نوشیدن آب با سردی مناسب شما باید درجه دستگاه را به درستی تنظیم نمایید که این مقدار در تابستان و زمستان متفاوت می باشد. چنانچه یخچال فریزر مجهز به صفحه نمایشگر است می توانید با کم کردن درجه هوای درون کابین را سردتر کنید و یا با افزایش درجه مقدار سرما را کمتر کنید.

اگر تنظیم درجه به صورت مکانیکی است با افزایش درجه دما کاهش و با کم کردن درجه دما افزایش می یابد. زمانی که متوجه خرابی درون دستگاه شدید و آب به خوبی سرد نشد برای تعمیر دستگاه و تعمیر آبسردکن یخچال فریزر از یک تکنسین کمک دریافت کنید.

چرا آب به خوبی سرد نمی شود؟

چنانچه آبسردکن دستگاه شما از نوع مخزن دار باشد میزان سرماسازی و هوای درون کابین تاثیر مستقیمی بر روی میزان سردی آب دارد. اگر اجزای و قطعات یخچال فریزر مانند برد الکترونیکی و کمپرسور و… به خوبی عمل نکنند هوای درون کابین سرد نمی شود و در نتیجه آب هم سرد نخواهد شد.

در صورتی که آبسردکن بدون مخزن است و مستقیما به شیر آب متصل می باشد باید لیوان را پر و خالی کنید و دوباره لیوان را پر نمایید. اگر با انجام این کار آب باز هم سردی مناسب را نداشت برای تعمیر آبسردکن یخچال فریزر باید با یک متخصص ارتباط برقرار کنید.

نشتی گاز

 ممکن است بخاطر نشتی گاز عمل سرماسازی به خوبی انجام نشود و آب سرد نشود که در این زمان باید دلیل نشتی گاز را پیدا کنید و آن را برطرف نمایید تا مشکل برطرف شود.

خرابی سنسورها

مشکل در هر یک سنسورهای موجود در دستگاه عملکرد یخچال فریزر را مختل خواهد کرد و همچنین برد الکترونیکی بدلیل دریافت اطلاعات اشتباه از سوی سنسورها ممکن است نتواند در زمان درست کمپرسور را فعال و یا غیر فعال کند و در نتیجه دمای درون کابین افزایش خواهد یافت.

خرابی برد الکترونیکی

 اگر برد الکترونیکی معیوب شده باشد نمی تواند اجزای دستگاه را با یکدیگر هماهنگ کند و عمل سرماسازی را به خوبی انجام نمی دهد که در نهایت به گرم شدن آب منجر نمی شود. برای تعمیر برد و تعمیر آبسردکن یخچال فریزر می توانید از صفاهان سرویس کمک دریافت کنید.

مشکل در کمپرسور

کمپرسور اصلی ترین قطعه در یخچال فریزر است که تولید سرما توسط آن انجام می شود. در صورتی که مشکلی برای کمپرسور به وجود بیاید سرمایی تولید نخواهد شد.

خرابی فن

فنی درون یخچال فریزر قرار دارد که هوا را به درون کابین انتقال می دهد. خرابی این فن باعث می شود تا دما درون کابین افزایش یابد و آب گرم شود.

سیستم دیفراست

چنانچه هر یک از قطعات دیفراست خرب شود امکان افزایش دما و گرمی آب وجود دارد. در صورتی که با موارد بالا مواجه شدید برای تعمیر دستگاه و تعمیر آبسردکن یخچال فریزر با یک متخصص تماس بگیرید.

تعمیر آبسردکن یخچال فریزر

تعمیر و تعویض آبسردکن یخچال فریزر

از وجود آب درون لوله های منزل اطمینان حاصل نمایید. شیر آبی که یخچال فریزر به آن متصل شده است را چک کنید تا به طور کامل باز باشد. فیلترها بررسی شوند. چنانچه تاریخ انقضای فیلتر تمام شده بود باید آن را تعویض نمایید. ممکن است بدلیل سختی بالای آب منطقه فیلترها زودتر از زمان تعیین شده نیازمند تعویض باشند.

در این حالت درون فیلتر رسوب ایجاد شده و آب درون آن به جریان نخواهد افتاد. شلنگ ها بررسی شوند اگر فرسوده یا پاره شده اند تعویض گردند. اتصالات را بررسی کنید. شلنگ را باز کرده و درون آن را تمیز کنید. شیر برقی را تست و در صورت نیاز تعویض نمایید. به سراغ پدال آب سرد کن بروید.

سوئیچ پدال دارای یک قسمت محرک و اهرم می باشد که اگر قسمت محرک خراب شده باشد شیر برقی فعال نخواهد شد. اگر اهرم خراب شده باشد دریچه برای خروج آب باز نخواهد شد. در این زمان باید از یک تکنسین کمک دریافت کنید. برای بررسی پدال و تعمیر آبسردکن یخچال فریزر می توانید به صفاهان سرویس مراجعه کنید.

کلام آخر…

چنانچه برای تعمیر آبسردکن یخچال فریزر بدنبال تکنسین های ماهر هستید مجموعه صفاهان سرویس، مرکزتعمیر لوازم خانگی در اصفهان، با داشتن نیروهای توانمند می تواند در این زمینه به شما کمک کند. مجموعه صفاهان سرویس به شما گارانتی 60 روزه در تعمیر لوازم خانگی را ارائه می دهد تا در صورت مشاهده همان خرابی دستگاه خود را به صورت رایگان تعمیر کنید. برای دریافت خدمات و کمک از مجموعه ما با شماره تلفن09130108396 تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: تعمیر یخساز یخچال فریزر

فرم ثبت درخواست تعمیرات

1مشخصات
2دستگاه
3جزییات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

60 + = 69