مهمترین علل ماندن کف در لباسشویی

5/5 - (7 امتیاز)

صفاهان سرویس، بزرگترین مرکز تعمیر لوازم خانگی در اصفهان، می تواند لوازمی همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و ساید بای ساید را در کمترین زمان ممکن بررسی و عیب یابی کند. در صورت نیاز به تکنسین و دریافت مشاوره و راهنمایی با شماره 09130108396 تماس بگیرید.

حتما می ‌دانید لباس ‌های کثیف و آلوده را فقط می‌ توان با استفاده از پودر شوینده تمیز کرد. این پودرها نیز به وسیله تولید کف این فرآیند را انجام می‌ دهند.‌ اما گاهی بر اثر سهل انگاری کاربران ماشین لباسشویی، مقدار بسیار زیادی کف در این دستگاه باقی می‌ ماند. این امر مضرات بسیاری هم برای مصرف کننده و هم برای لباسشویی در پیش دارد.

همراه ما باشید تا در این مقاله به مهمترین علل ماندن کف در لباسشویی بپردازیم. در صورت بروز این مشکل، بتوانید تشخیص دهید ایراد کار از کجا می ‌باشد و آن را رفع نمایید. چنانچه گرفتار این مسئله شده ‌اید می ‌توانید از طریق شماره 09130108396 با مرکز صفاهان سرویس تماس گرفته و از آن‌ ها بخواهید برای رفع مشکل شما اقدام نمایند.

مضرات ماندن کف در لباسشویی چیست؟

اگر برایتان سوال پیش آمده است که ماندن کف در لباسشویی ضرر دارد یا خیر، همچنان همراه ما باشید. بعد از پیدا کردن مهمترین علل ماندن کف در لباسشویی بهتر است با مضرات این مشکل نیز آشنا شوید.‌

بر طبق معمول در حین شستشوی لباس‌ ها، باید تمام چرک و آلودگی ‌ها توسط کف از سطح لباس جدا شده و به وسیله‌ پمپ تخلیه به بیرون از دستگاه هدایت شود. چنانچه کف زیادی در لباسشویی وجود داشته باشد، پمپ می‌ بایست مدت زمان زیادی را با تمام قدرت فعالیت کند تا بتواند کف ایجاد شده را خارج نماید. در این صورت به این قطعه فشار زیادی وارد می‌ شود که سبب کاهش طول عمر آن خواهد شد.

همچنین بهتر است بدانید تمام قطعات لباسشویی به همدیگر وصل هستند. اگر پمپ دچار فشار زیادی باشد، به مرور به هیدروستات دستگاه نیز آسیب وارد می ‌شود. کلا یکی از دلایل مهم خرابی هیدروستات وجود کف فراوان در لباسشویی ها است. از دیگر مضرات ماندن کف در لباسشویی می ‌توان به خرابی دینام و برد در اثر نشت کف بر روی آن‌ ها اشاره کرد.

بعد از دیدن کف فراوان در لباسشویی چه کنیم؟

بعد از دیدن کف فراوان در لباسشویی چه کنیم؟

چنانچه زمانی مشاهده کردید که کف زیادی در لباسشویی باقی مانده است قبل از اینکه به بررسی مهمترین علل ماندن کف در لباسشویی بپردازید، باید سعی نمایید کف ایجاد شده را از دستگاه خارج کنید. شما می ‌بایست بعد از مشاهده بروز چنین اتفاقی، برای جلوگیری از نشتی کف، فرایند شستشو را متوقف نمایید. سپس تنظیمات را بر روی گزینه تخلیه بگذارید. صبر پیشه کنید تا آب و کف موجود در دستگاه کاملا تخلیه شود.

بعد از تخلیه، دوباره دستگاه را متوقف کنید. نوبت انتخاب برنامه آبکشی می ‌باشد. وقتی لباسشویی دوباره پر از آب شد، برای بار دوم برنامه تخلیه را تنظیم کنید. شما می ‌توانید 3 مرحله این روش را ادامه دهید تا جایی که مطمئن شوید هیچ‌ کفی در دستگاه باقی نمانده است. اگر خودتان موفق به انجام این روش نشدید از تکنسین‌ های ماهر تعمیر لباسشویی مرکز صفاهان سرویس کمک گرفته تا به این صورت اطمینان حاصل کنید تمام کف باقی مانده از دستگاه خارج شده است. زیرا گاهی مقدار کف آنقدر بالاست که به این راحتی ‌ها، تخلیه نمی ‌شود.

علت ماندن کف در ماشین لباسشویی چیست؟

ماندن کف در لباسشویی می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق باید حتما دلیل بروز این مشکل را بدانید. زیرا آسیب ‌های بسیاری را برای دستگاه شما در پیش خواهد داشت. در ادامه مهم ‌ترین علل ماندن کف در لباسشویی را برایتان ذکر خواهیم کرد.

1 – استفاده بیش از حد مواد شوینده، مهمترین علل ماندن کف در لباسشویی است.
هنوز هم هستند افرادی که گمان می ‌کنند کف فراوان باعث تمیزتر شدن لباس‌ ها می‌ شود برای همین در موقع شستشو مقدار بسیار زیادی از پودر شوینده داخل محفظه جاپودری می ‌ریزند و در پایان چرخه شستشو با مقدار زیادی کف روبرو می‌ شوند. این کف ها به این راحتی ‌ها از دستگاه خارج نخواهد شد.

همچنین در چنین مواقعی لباس ‌ها به خوبی شسته نمی ‌شوند و مقداری کف در بین بافت لباس باقی می‌ ماند. کاربران می ‌بایست بر طبق مدل دستگاه خود و ظرفیت آن، مقدار مورد نیاز پودر شوینده را در دفترچه راهنما مطالعه کنند.

2 – مواد شوینده نامرغوب می‌ تواند یکی از علت‌ های ماندن کف در لباسشویی باشد.
امروزه برندهای مختلفی سعی در تولید مواد شوینده کرده‌ اند که سبب شده تا این بازار رقابتی باشد. گاهی پیش می ‌آید که برندی نه چندان مشهور برای سودجویی، پودری را وارد بازار کند که مناسب ماشین لباسشویی نیست. شما به عنوان خریدار می ‌بایست حتما در مورد تمامی برندها اطلاعات کامل را به دست آورده و تاریخ انقضای محصول را چک بفرمایید.
3 – پودر دستی مناسب ماشین لباسشویی نیست.
خاصیت پودر دستی کف فراوان است و همانطور که از نامش پیداست برای شستشوی لباس ‌ها در لگن تولید شده است. همچنین پودر صابون نیز همین خاصیت را دارد. استفاده از این دو پودر شوینده سبب کف فراوانی شده و در نتیجه مقداری از کف در بین لباس ‌ها و درون دیگ لباسشویی باقی خواهد ماند.
4 – بیش از حد ظرفیت لباس درون لباسشویی ریختن می ‌تواند یکی دیگر از دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی باشد.
همه لباسشویی ها دارای ظرفیت مشخصی هستند که نباید بیش از حد استاندارد دیگ لباسشویی را پر کرد. اگر محفظه را بیش از اندازه پر کنید، پودر شوینده نمی ‌تواند به خوبی حل شود و باعث شده تا علاوه بر ماندن کف در لباسشویی، بر روی لباس ‌ها نیز سفیدک را مشاهده نمایید.
5 – انتخاب برنامه شستشوی نامناسب، می ‌تواند باعث شود تا کف درون لباسشویی باقی بماند.
چنانچه برنامه شستشوی کوتاه مدت را انتخاب کرده باشید، می ‌تواند یکی از مهمترین علل ماندن کف در لباسشویی باشد. زیرا شستشوی کوتاه‌ مدت اجازه نمی‌ دهد تا آب به خوبی گرم شود. در نتیجه پودر فرصت کافی برای حل شدن را نخواهد داشت. همچنین به طبع، زمان آبکشی نیز کوتاه بوده و در نتیجه مقداری کف در لباسشویی باقی م ی‌ماند.
6 – شاید مسیر تخلیه لباسشویی مسدود شده باشد.
یکی از مهمترین علل ماندن کف در لباسشویی، مسدود شدن مسیر تخلیه می ‌باشد. اگر شلنگ یا فیلتر دستگاه دچار انسداد شده باشد، باید در رفع آن اقدام نمایید. همچنین خرابی پمپ نیز سبب بروز این اتفاق می ‌شود. شما می ‌توانید برای برطرف کردن مشکل خود از مرکز تخصصی صفاهان سرویس در اصفهان کمک بگیرید.

برای حل کردن مشکل ماندن کف در لباسشویی بهتر است از چه کسی کمک بگیریم؟

حل کردن مشکل ماندن کف در لباسشویی

ما در این مقاله به شما کمک کردیم تا مهمترین علل ماندن کف در لباسشویی را بیابید. حال که با علت ‌های مختلف بروز این مشکل آشنا شدید، در کنار شما هستیم تا به شما کمک کنیم مسئله پیش آمده را برطرف کنید. به دلیل پیچیده بودن قطعات این دستگاه و همچنین ارتباط داشتن تمام قطعات با همدیگر، ممکن است مقداری کف به درون بدنه لباسشویی نفوذ کرده باشد. در صورت از بین نبردن آن، به دستگاه می ‌تواند صدمات جدی را وارد کند.

بنابراین توصیه می‌ کنیم از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا این کف‌ ها را به کلی برایتان برطرف نماید. تیم مجرب و کارکشته صفاهان سرویس در کنار شما می ‌باشند تا این مشکل را رفع نمایند. شما از طریق شماره تماس 09130108396 قادر هستید با این مرکز تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را با آن‌ ها در میان گذارید.

هزینه برطرف کردن مشکل باقی ماندن کف در لباسشویی

شما عزیزان نباید نگران هزینه‌ ها باشید. زیرا مشکل خود را با مرکزی در میان گذاشته ‌اید که وجدان کاری را سرلوحه خود قرار داده‌ است. همیشه دستمزدی را از مشتری می ‌گیرند که مطابق خدمات ارائه شده باشد. ما به شما اطمینان می ‌دهیم که از هزینه پیشنهادی ما در مرکز صفاهان سرویس رضایت کامل را خواهید داشت.

همچنین بر طبق اصول کاری در این مجموعه، ابتدا برآورد هزینه توسط متخصصین ما انجام شده و به مشتری اعلام می‌ گردد. سپس در صورت رضایت مشتری، تکنسین کار خود را شروع می ‌کند. برای اطلاعات بیشتر با این شماره 09130108396 تماس بگیرید.

نکاتی برای جلوگیری از ماندن کف و تمیز کردن آن

نکاتی برای جلوگیری از ماندن کف در لباسشویی

ماندن کف و عدم دقت در تمیزی آن می ‌تواند عواقبی را برای کاربران به همراه داشته باشد. بنابراین، داشتن دانش و آگاهی از روش‌ های مناسب برای جلوگیری از ماندن کف و نکات تمیز کردن لباسشویی امری مهم است. در ادامه برای مخاطبان عزیز نکاتی را ذکر می ‌نماییم تا بتوانید از بروز این اتفاق جلوگیری کنید.

  • همیشه می‌ بایست در فواصل زمانی کوتاه مدت جاپودری را چک کنید تا پودری در آن باقی نمانده باشد. زیرا در چرخه شستشوی بعدی، پودر قدیمی با پودر جدید ترکیب شده و سبب ایجاد کف فراوان در لباسشویی خواهد شد.
  • بهتر بوده برای شستشوی لباس‌ ها و توانایی کنترل مقدار مواد شوینده از مایع لباسشویی استفاده نمایید.
  • دمای آب نباید بیشتر از حد مجاز گرم باشد. زیرا باعث حل شدن مقدار بیشتری پودر می‌ شود و کف فراوانی تولید می ‌شود.

سخن پایانی

از شما متشکریم که ما را تا انتها همراهی کردید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و به خوبی با مهمترین علل ماندن کف در لباسشویی آشنا شده باشید. اگر با این مشکل در دستگاه خود روبرو شدید بهتر است برای اطمینان هم که شده از یک تکنسین کمک بگیرید. به این منظور می ‌توانید از مرکز صفاهان سرویس بهره ببرید.

فرم ثبت درخواست تعمیرات

1مشخصات
2دستگاه
3جزییات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =